V roce 1989 se etabluje vedení mateřské školy, které přetrvává dalších třicet let a dosavadní profesní rozvoj ředitelky postupně směřuje i k práci kvalitního manažera a leadra. Začala systematičtěji rozvíjet své manažerské kompetence související s finančními a právními aspekty ředitelské funkce. Pro podporu těchto aktivit absolvovala řadu školení nejen po vstupu do funkce, ale průběžně se dále vzdělávala a svůj manažerský rozvoj si začala plánovat i tak, aby jako manažer byla schopna včas reagovat na změny, které se chystaly v oblasti školství. S oporou o vzdělávání se tak připravovala na proměny ve financování škol, v legislativě (zákoník práce, školský zákon: povinná předškolní docházka, GDPR, inkluzivní vzdělávání na školách apod.), pravidelně se zúčastňovala i seminářů ČŠI. S ohledem na pokles demografické křivky zejména v bezprostředním okolí školy v centru města začala ředitelka hledat možnosti pro získávání dětí z jiných obvodů a vyvíjet úsilí k odlišení fungování této mateřské školy od jiných. Uvedené lze doložit strategickou a včasnou přípravou podmínek i učitelek pro práci s dvouletými dětmi (příloha č. 2). Dalším příkladem manažerské práce může být zavedení polytechnické výchovy do každodenního života dětí v mateřské škole. Východiskem bylo vytvoření žádosti o grant statutárního města Ostravy s názvem „Rozvoj polytechnického vzdělávání a talentmanagementu na školách“ pro rok 2017 a 1. čtvrtletí roku 2018. Díky získané finanční podpoře se nejen kompletně vybavila polytechnická třída a postupně i polytechnická dílna, ale uskutečnila se také řada akcí pro rodiče a děti. Ve spolupráci se studenty i akademiky Katedry chemie Přírodovědecké fakulty Ostravské univerzity vznikly další akce nazvané jako „Školka plná pokusů a překvapení“. Spolu se Světem Techniky Dolní oblast VÍTKOVICE, z.s. byly zajištěny výukové hodiny „Malý řemeslník pro děti“ zaměřené na výrobu různých výrobků s využitím ručního i elektrického nářadí. Škola postupně spolupracovala s dalšími partnery: s dřevařským závodem, závodem na výrobu stavebnic, děti si s rodiči vyráběly výrobky, které byly oceňovány porotou složenou z učitelek a rodičů. Vznikly prezentace představené magistrátu i širší veřejnosti na celostátní konferenci ve Světě Techniky Dolní oblast VÍTKOVICE, z.s., avšak právě díky aktivnímu zapojení rodičů si škola upevňovala svou prestiž. Všechny tyto a další akce neprobíhaly nahodile, ale na základě konkrétního dílčího plánu, plánu k rozvoji polytechniky na škole, který si učitelky společně s ředitelkou vytvořily (příloha č. 5). Roční plán pro daný školní rok byl vytvořen tak, aby se děti co nejvíce obohatily v oblasti polytechniky. Jednalo se o činnosti, které byly začleněny do výchovně-vzdělávacích činností dětí, akce pro rodiče a děti, exkurze do závodů, výlety do Kopřivnice, Rožnova pod Radhoštěm apod. Tento roční plán byl zpracován s konkrétními termíny i jmény zodpovědných. Plnění plánu bylo průběžně vyhodnocováno v lednu a červnu na pedagogických poradách. Po jeho splnění byly vytyčeny možnosti pro další roky, závěry se rovněž promítly do plánu dalšího vzdělávání pedagogů (byly naplánovány semináře pro učitelky zaměřené na rozvoj polytechniky u dětí). Důležitým prvkem uvedených aktivit bylo zapojení rodičů do obohacení školy různými materiály pro výrobky. Důsledky uvedených postupů se každoročně projevily v zájmu rodičů o školu například při zápisech dětí do předškolního vzdělávání. Ředitelka ze své pozice pomohla škole se zapojit do mnoha projektů a získat tak řadu grantů a dotací pro financování aktivit pro děti, pro nákup didaktického materiálu a zejména pro další vzdělávání pedagogických pracovníků. Škola posílila možnosti dalšího vzdělávání také využitím financování z dotačního programu, kdy od roku 2017/2018 ve Výzvě č. 02_16_022 – Šablony pro MŠ a ZŠ I – MRR byl získán úvazek pro personální podporu/chůvu a z projektu Výzva Šablony II k předkládání žádostí o podporu zjednodušených projektů z OP VVV i částečné úvazky pro asistenty vzdělávacích akcí zaměřených např. na rozvoj předmatematických a předčtenářských dovedností u dětí. Postupně se škola aktivně zapojila do projektů statutárního města Ostrava, které byly například v roce 2019 zaměřeny na stanovení vize a zpracování koncepce rozvoje mateřské školy (projekt Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Ostrava II). Nad rámec projektů ředitelka spolupracovala s řediteli návazných základních škol a základní umělecké školy.
V průběhu času, společně se zvládáním manažerských aspektů ředitelské práce, se ředitelka mateřské školy více zaměřuje na motivaci kolegů, na práci s lidmi. Vytváří plány pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v oblastech, které společně s učitelkami vyhodnotily jako důležité pro rozvoj školy, priority jsou zachyceny i písemně (příloha č. 3). Všichni zaměstnanci například vytvoří písemně svůj osobní plán rozvoje na období jednoho roku, který je poté s ředitelkou školy vyhodnocován, a společnou diskusí vznikají cíle pro další období. Uvedené je podpořeno „celoškolkovou poradou“ konající se čtyřikrát ročně, kde se mimo jiné reflektuje i naplňování těchto plánů po skupinách pracovníků (učitelky, asistentky pedagoga apod.). Zajišťuje externí kurzy pro všechny učitelky, které jsou realizovány například ve spolupráci s Přírodovědeckou fakultou Ostravské univerzity v prostorách mateřské školy zaměřené na hledání talentů u dětí, typologie nadání, rozvíjení nadaných dětí. Průběžné sebevzdělávání ředitelky, všech učitelek mateřské školy a též asistentek i aktivní aplikace nových poznatků do praktického dění ve škole je zřetelné nejen četností navštívených akreditovaných kurzů, pravidelným vyhodnocováním celoroční práce a činností všech učitelek (příloha č. 4), ale také cílenou tematickou orientací na potřeby vzdělávání ve škole, a plány tak nejsou chápány jako dogma, ale průběžně se korigují. Dvakrát ročně se vyhodnocuje plán dalšího vzdělávání i roční plán školy, kde jsou uvedeny činnosti a akce pro rozvoj výchovně‑vzdělávací práce ve třídách na daný školní rok s uvedením termínů a jmen zodpovědných osob. Ředitelka se průběžně vzdělává jak v oblasti pedagogické, tak manažerské a leadrovské. Například v roce 2010 v rámci DVPP absolvovala vzdělávací program (organizovaný KVIC Nový Jičín) nazvaný Vzdělávací lídr, absolvovala kurzy (realizované pod záštitou NIDV) zaměřené na konzultanství k realizaci ŠVP PV, zapojovala se do akreditovaných vzdělávacích programů zaměřených na předškolní vzdělávání z pohledu různých aktérů (vnitřních, ale například i z pohledu České školní inspekce). Absolvovala kurzy pro mentoring a pro vytváření lokálních sítí pořádané NIDV. Svým přístupem k profesnímu rozvoji, osobním příkladem začala inspirovat ostatní pedagogy. Spolu s jednou učitelkou se zapojily do projektu Realizace lokálních sítí v mateřských školách v gramotnostech pro roky 2017–2019, který vedl k usnadnění přechodu dětí na základní školu (z tohoto grantu škola získala interaktivní tabuli s počítačem a programy s názvem Chytrýsek). Ředitelka začala podporovat manažerskou a odbornou přípravu kolegyň, kdy jedna již pracuje jako ředitelka jiné mateřské školy, další kolegyně prošla systematičtějším vzděláváním a pod vedením ředitelky se začala připravovat na konkurzní řízení, jiná z učitelek skončila svou práci ve škole k prosinci 2019 a odešla pracovat na Českou školní inspekci. Lze shrnout, že v průběhu let nastává situace, kdy všichni pedagogové systematicky pracují na svém profesním rozvoji v oblasti pedagogické; některé učitelky jsou připraveny i manažersky. Rozvoj se týká i dalších zaměstnanců: asistentka pedagoga si též doplňuje vysokoškolské vzdělání (studuje poslední ročník magisterského studia Psychologie). Aktivity podporující profesní rozvoj pedagogických pracovníků se však postupně odehrávají i mimo prostory školy a zahrnují pedagogy z mateřských škol z Ostravy a okolí.